reestkerk-header-trouwen

De kerkzaal is zeer geschikt voor concerten, lezingen, symposia, trouw- en rouwbijeenkomsten (met of zonder een receptie).  Er worden met zeer grote regelmaat concerten gegeven door orkesten, zangkoren en solisten. De kerk biedt ruimte aan 275 bezoekers en biedt voldoende ruimte aan grote koren. Zowel de Reestkerk als de Reestkamer zijn uitgerust met de modernste multimedia middelen. In de Reestkamer zijn moderne faciliteiten en kunnen grote groepen van elke vorm van catering worden voorzien. Afhankelijk van de vorm kunnen wij tot 250 bezoekers ontvangen.

De Reestkerk  is gebouwd aan het eind van de 19e eeuw. In 2015 is de kerk grondig gerestaureerd en is de Reestkamer bijgebouwd.  De Reestkerk staat bekend om haar uitstekende akoestiek, evenals de kwaliteit van het orgel en de concert vleugel. De Reestkerk is stijlvol gerestaureerd en door de combinatie met de Reestkamer kent  het gebouw vele mogelijkheden. De Reestkerk is gelegen in het prachtige Reestdal. Vanuit de Reestkamer heeft u een weids uitzicht over het riviertje de Reest en de omliggende weilanden en bossen. Het gebied kent vele wandel mogelijkheden. De Reestkamer heeft meer dan voldoende eigen parkeerplaatsen. Bij grote evenementen maken we gebruik van eigen verkeersregelaars.

De Reestkerk is uitstekend geschikt als trouwlocatie.

De kerk is een rijksmonument en ligt in de schitterende natuur van het Reestgebied, dat in elk jaargetijde zijn eigen unieke bekoring heeft. Toen de eeuwenoude kerk in 2015 haar nieuwe cultureel-maatschappelijke functie kreeg, werd het interieur geheel gerestaureerd in de kenmerkende oorspronkelijke pure stijl. Ook werden de mogelijkheden voor diverse activiteiten sterk uitgebreid met de aanbouw van de fraaie Reestkamer. Reestkerk annex bijpassende Reestkamer zijn van alle moderne gemakken voorzien en mede daardoor ook bijzonder geschikt voor het voltrekken van huwelijken of geregistreerde partnerschappen.

De gemeente Hardenberg geeft de mogelijkheid om voor huwelijk of geregistreerd partnerschap zelf de locatie, bijvoorbeeld de Reestkerk, te kiezen.

Aan zo’n vrije locatie zijn een aantal voorwaarden verbonden. Een vrije locatie moet voor de duur van de ceremonie worden aangewezen als “huis van de gemeente”. Als dat gedaan is, betekent het dat de locatie voldoet aan de nodige (veiligheids-)voorschriften. De Reestkerk voldoet aan al deze eisen.

U dient de aanvraag voor een vrije trouwlocatie (PDF, 107 kB) uiterlijk vier maanden voor de huwelijksdatum in te dienen. Aan het aanvragen van een keuzelocatie zijn extra kosten verbonden. Zie voor de kosten: http://www.hardenberg.nl/wonen-leven/trouwen/kosten/

Beschikbaarheid

Huwelijksstellen kunnen trouwen op een vrije locatie van maandag tot en met zaterdag op de onderstaande momenten.
De ceremonie door de trouwambtenaar duurt maximaal 45 minuten.